مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان:

 ۱۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها اضافه شد

علیزاده گفت: با افتتاح پروژه‌های زمین چمن و زمین رو باز ورزشی ۱۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها اضافه شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین علیزاده، مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در آیین مجازی افتتاح ۲۷ پروژه ورزشی دانشگاه‌ها گفت: در راستای افزایش سرانه ورزشی دانشگاه‌ها، افتتاح طرح‌های عمرانی پرکاربرد و زود بازده، در دستور کار وزارت علوم و دانشگاه‌ها قرار گرفت.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان  ادامه داد: از سال ۹۷ تا کنون با افتتاح پروژه‌های زمین چمن و زمین رو باز ورزشی ۱۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها اضافه شد.

او افزود: تاکنون ۱۴۱ پروژه شامل زمین چمن، زمین روباز ورزشی و اتاق تندرستی و مرکز مشاوره تندرستی به بهره برداری رسیده است.

علیزاده گفت: ۷۴ اتاق تندرستی، ۷۶ مرکز مشاوره تندرستی، ۷۲ سالن ورزشی و ۱۵ زمین روباز ورزشی تجهیز شده است و با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان، سازمان امور دانشجویان، اداره کل تربیت بدنی و دانشگاه‌ها برای آماده ساختن این امکانات مبلغ ۳۸۶/۸۵۷/۰۰۰۰۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان امور دانشجویان صرف شده است. همچنین برای تجهیز ۷۴ باب مرکز تندرستی و تجهیز ۷۶ باب اتاق ۶۰/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال در دانشگاه‌ها هزینه شده است.

ضمنا از سوی اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی تا کنون ۲۹۲/۳۲۸/۰۰۰/۰۰۰ ریال جهت احداث و تجهیز ۱۱ باب استخر سرپوشیده، ۲۰ باب سالن چند منظوره و ۱۸ قطعه زمین ورزشی رو باز طی سال‌های ۹۶ لغایت ۹۹ هزینه شده است.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: ورزش برای سلامتی بسیار ضروری است و حتی شیوع ویروس کرونا نمی‌تواند باعث کنار رفتن این ضرورت از زندگی شود و در همین راستا این اداره کل نرم افزار «ستاو» را راه اندازی کرد تا دانشجویان دروس تربیت بدنی عمومی خود را در منزل و با راهنمایی و نظرات مربیان انجام دهند.


بیشتر بخوانید


او افزود: در ایام کرونا فعالیت‌های این اداره کل با رویکرد ارتقاء دانش مدیران و کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه‌ها به صورت مجازی و با همکاری سازمان‌هایی همچون آکادمی ملی المپیک و... ادامه داشته است که تاکنون ۸۰۰ نفر از مدیران، کارشناسان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور تحت پوشش قرار گرفته اند.

همچنین از سوی اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی تا کنون ۲۹۲/۳۲۸/۰۰۰/۰۰۰ ریال جهت احداث و تجهیز ۱۱ باب استخر سرپوشیده، ۲۰ باب سالن چند منظوره و ۱۸ قطعه زمین ورزشی روباز طی سال‌های ۹۶ لغایت ۹۹ هزینه شده است. ضمنا به منظور تجهیز ۷۴ باب مرکز تندرستی ۲۰/۵۸۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال و تجهیز ۷۶ باب اتاق ۶۰/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰  ریال در دانشگاه‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار